۱۳۹۸/۰۴/۲۶

برای دومین بار پیاپی

ذوب آهن اصفهان  تنديس زرين سرآمدی روابط عمومی را کسب نمود 

در هشتمین دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران، روابط عمومي ذوب آهن اصفهان تندیس زرين دريافت كرد.

 عصر روز سه شنبه 25 تیرماه در هشتمین دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران و صاحبنظران روابط عمومی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از روابط عمومي هاي برتر كشور با اهدا تنديس بلورین، سیمین و زرین تقدير به عمل آمد.

در اين همايش كه به همت موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان برگزار شد، پس از ارزيابي روابط عمومي هاي برتر كشور بر اساس مدل تعالي تخصصی شده EFQM در روابط عمومی شامل ۹ معیار بنیادین سرآمدی و ۸۱ شاخص فرعی، روابط عمومي هاي سرآمد در سه سطح زرين(كسب حداقل ۷۰۰ امتياز)، سيمين(كسب امتیاز بین ۶۵۱ تا ۷۰۰ و بلورين(كسب امتیاز بین ۵۵۰ تا ۶۵۰) معرفي شدند.

پس از اعلام بیانیه هیئت داوران، روابط عمومي ذوب آهن اصفهان به عنوان روابط عمومی سر آمد (تثبیت سرآمدی) معرفی شد و تندیس زرین هفت ستاره سرآمدی را دریافت کرد .

هدف این همایش توسعه سرآمدی در حوزه روابط عمومی، ارائه مشاوره و کمک به تقویت مستمر شاخص های سرآمدی در روابط عمومی و معرفی و تقدیر از روابط عمومی های سرآمد عنوان شده است

گفتني است مدل تعالي سازماني EFQM يك استاندارد اروپايي است كه به عنوان ابزاري قوي براي سنجش ميزان استقرار سيستم ها در سازمان هاي مختلف بكار گرفته مي شود.

معیارهای اصلی انتخاب روابط عمومی سرآمد شامل "مخاطب گرایی" ، "مدیریت فرآیندی" ، "مسئولیت اجتماعی" ، "توسعه سطح همکاری و مشارکت با محیط پیرامون" ، "یادگیری , و بهبود مستمر" ، "تجهیز و نوسازی منابع انسانی" ، "نتیجه گرایی" و "رهبری و مدیریت" بودند.

در این همایش یاد مرحوم دکترهوشنگ عباس زاده ، استاد پیشکسوت  علوم ارتباطات وروابط عمومی   گرامی داشته شد و از سوی روابط عمومی ذوب آهن اصفهان هدیه ای به رسم یادبود به خانواده ایشان تقدیم گردید  .

دکتر دارابی مدیر کل استان های صدا وسیما در این مراسم در خصوص روابط عمومی هوشمند سخنرانی کرد.

همچنین دکتر هوشمند سفیدی دبیر هشتمین دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران طی سخنانی  با تاکید بر نخبه گرایی در روابط عمومی بر اساس رویکردها وفرایند های جدید گفت : نخبه گرایی در روابط عمومی متضمن تمیز بیت سرآمدان و غیر سرآمدان است، در واقع دیوارکشی بین روابط عمومی هایی که رویکرد، عملکرد و اثربخشی آن ها بر اساس استانداردهایی علمی وحرفه ای استوار است و در مقابل روابط عمومی هایی که فاقد این ویژه گی ها هستند و صرفا بر اساس تقلید تکنیکی و اثربخشی غیر قابل اندازه گیری فعالیت می کنند.وی افزود: روابط عمومی سرآمد نوعی روابط عمومی است که بر اساس معیارها و شاخص ها مشخص ، مقبول، علمی و حرفه ای عمل می کند و عملکرد آن همه جانبه است  در حالی که روابط عمومی عادی معمولا یک یا چند بعدی عمل کرده، ماهیت اقدامان آن فنی  و تکنیکی بوده وفلسفه عملکردی آن، ازجهان بینی و رویکرد روشنی تبعیت نمی کند و عملا عملکرد کلیشه ای ، تقلیدی و تاکتیکی دارند نه راهبردی.

علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ضمن تبیین  اهداف حضور در اینگونه آیین ها تصریح نمود: از آنجایی که ارتقای کیفی روابط عمومی شرکت در همه ابعاد و برای حضور در عرصه های مختلف یک ضرورت است، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و رسالت واقعی روابط عمومی ، موضوعاتی همچون :توجه کافی و لازم به آموزش ،بهره گیری از اساتید علوم ارتباطات در شرکت ، حضور کارشناسان روابط عمومی در دوره ها آموزشی، تکمیلی  و بهره گیری از دانش روز  و تجربیات موفق در همایش های مرتبط  و .... با جدیت دنبال می شود.وی یادآور شد: یک روابط عمومی  پویا می تواند بهتر و مناسبتر در خدمت سازمان و مجموعه خود باشد.

در حاشیه این آیین مجید مرادیان معاون روابط عمومی شرکت نیز،کسب تنديس زرين سرآمدی روابط عمومی را برای دومین بار، به همه کارکنان سخت کوش ذوب آهن بزرگ بویژه همکاران روابط عمومی تبریک گفت و یاد آور شد: اینگونه موفقیت ها شایسته خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان است و نتیجه زحمات و تلاشهای جمعی اثربخش و هدفمندی است که بر اساس ارزیابی دقیق مدل تعالي تخصصی شده EFQM در روابط عمومی شرکت بدست آمده است.